Grijp niet meer mis!

Door het voorraadbeheer te laten doen door de experts van Union ben je er zeker van dat je altijd voldoende nieten, nagels en krammen op voorraad hebt. Zo heb je geen grote stilstaande voorraad voor je Union tacker, maar belangrijker nog: je grijpt nooit mis!

Een productie die stilstaat door onvoldoende nieten en spijkers is een nachtmerrie voor elk bedrijf dat met houtbevestiging werkt. Harm Courtz is werkplaatschef bij Duntep: “Wij hebben zo’n 180 tackers in gebruik, in allerlei varianten. Van grote jongens die we in de constructie gebruiken tot kleine tackers voor plinten en afwerking. Onze productie varieert enorm; de ene keer maken we een mantelzorgwoning op maat, de volgende keer produceren we 42 dezelfde vakantiewoningen. Ons verbruik van spijkers en nieten is daarom geen dag hetzelfde.”

Alles voor de unit- en chaletbouwers

Wil je weten welke tackers wij adviseren voor unit- en chaletbouwers? We nemen je graag mee. We hebben voor elke situatie een geschikte tacker. Welke dit zijn, lees je hier.

Als we door het magazijn van van Duntep lopen zien we dat terug, er liggen heel erg veel verschillende materialen op voorraad. Hout, isolatiemateriaal, dakbedekking, verf en dus ook nieten, krammen en nagels van Union. Operationeel manager Albert Klein is verantwoordelijk voor de inkoop en loopt door het magazijn met kleine verbruiksmaterialen. “Kijk, hier liggen de spijkers.” Zegt hij terwijl hij een doosje pakt. “Hoeveel er in een bungalow gebruikt worden is niet te zeggen, iedere situatie is anders en iedereen schiet verschillende hoeveelheden nieten. We kunnen dus niet vooraf precies inkopen.” De medewerkers op de vloer halen een doosje op als ze deze nodig hebben, maar overzicht is er niet. Zo kan het dus gebeuren dat je misgrijpt en er direct iets nieuws besteld moet worden.

Slimmer dankzij het systeem
Tamara is accountmanager voor Union en heeft samen met de beide heren aan een nieuw, slimmer systeem gewerkt. “Voorheen kwam ik hier heel erg vaak om te kijken hoe het met de voorraden stond. Sinds de invoering van het gesloten magazijn en het voorraadbeheer is dat niet meer nodig.” Als een medewerker een doosje nagels ophaalt wordt deze gescand en uitgeboekt. Als een bepaald type nagels een ingestelde ondergrens bereikt verschijnt een bestelmelding bij de inkoper op het scherm. Harm zegt: “We hoeven dan niet direct te bestellen maar kunnen efficiënt meerdere bestellingen samenvoegen. Doordat we op tijd weten dat een product op dreigt te raken voorkomen we kleine bestellingen en kunnen we ook vervoersbewegingen reduceren.”


Vooruit kijken en voorraad optimaliseren
De inkoper houdt zelf controle, het systeem bestelt niet op eigen houtje maar geeft inzicht en advies. Door vooruit te kijken kun je patronen herkennen en de voorraad optimaliseren. Door gebundeld te bestellen gaan we efficiënt met transport en kosten om zónder de kans op tekorten!

“Nu ik niet meer de voorraden hoef te komen controleren kom ik hier niet meer zo vaak. Dan maar wat vaker gewoon even op de koffie!” lacht Tamara.

Wil je meer informatie over deze samenwerking of weten wat de mogelijkheden zijn? Mail naar info@hemmink.nl of bel via: 038 469 8200

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *