Formula studententeam Delft gebruikt Pflitsch EMC- wartels in raceauto

EMC-wartels-in-Formula-raceauto

Het Formula Student Team Delft is een team van 85 engineers-studenten die elk jaar een volledig elektrische raceauto ontwerpen en bouwen. Met deze raceauto nemen zij deel aan internationale wedstrijden waar innovatie, prestatie en techniek centraal staan. Voor de raceauto van dit jaar zochten ze betrouwbare EMC-wartels en vonden die bij Hemmink.

Betrouwbare verbinding op kritieke plekken

De Pflitsch EMC-wartels worden toegepast op twee kritieke plekken in de raceauto: bij de motor (afbeelding links) en bij de splitbox (afbeelding rechts) die achter de bestuurdersstoel komt te staan. De splitbox zorgt ervoor dat de stroom verdeeld wordt naar de motorcontrollers en de vier elektromotoren in de wielen (deze staat nu nog op een constructieblok maar komt op de accu te staan).

Waarom EMC-wartels in een raceauto

De Blueglobe EMC-wartels van Pflitsch zijn speciaal ontworpen om elektromagnetische interferentie (EMI) tegen te gaan. In een raceauto vol elektronica is dat cruciaal: zonder goede EMC-afscherming kunnen storingen ontstaan in communicatie, aansturing en metingen, met alle risico’s die dit kan meebrengen.

Daarnaast zijn de wartels volledig waterdicht (IP68), robuust en bestand tegen hoge mechanische belastingen. Perfect voor een omgeving waar veel trillingen, vocht en vuil is.

Dankzij de grote afdichtingsoppervlakken en trekontlasting van de wartel blijven de verbindingen stevig en betrouwbaar, ook als de auto op volle snelheid over een circuit rijdt.

afbeelding links: Pflitsch wartel in het chassis

Techniek op topniveau

Als Hemmink zijn we er trots op dat we een bijdrage aan deze raceauto leveren met onze Pflitsch Blueglobe TRI EMC-wartels. Een mooi voorbeeld van techniek op topniveau. En dat is waar Pflitsch en Hemmink voor staan: betrouwbaarheid, precisie en innovatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *