referentie
Trainen met tackers
Mastermate is up-to-date
Snel en secuur hechten zonder dat een tacker vastloopt? Bij Mastermate Assen weten ze hoe je dat doet, dankzij een praktische training van Hemmink. Het hele team van de groothandelsvestiging ging aan de slag met Union tackers en leerde de ins & outs van professioneel tackeren. Want als je verstand van zaken hebt, trek je klanten. Telkens weer. Hoe hecht wil je het hebben?
Het is bijna altijd druk aan de balie van de Mastermate-vestiging in Assen. Tijd voor een interview is er nauwelijks, laat staan voor een training. “Klanten gaan altijd voor”, waarschuwde Gerben Kristoffers ons vooraf. De vestiging, die sinds vorig jaar op een A-locatie ligt, is volgens hem een echt afhaalcentrum. “Juist daarom zijn wij erg servicegericht. Wij doen alles voor de klant en weten zeker dat de klant geholpen wordt”, zegt de baliemedewerker. “Zo heb ik tijdens mijn lunchpauze wel eens tafelpoten voor een klant bij een bouwmarkt gehaald. Wij zeggen niet snel nee.”
Klanten willen balieservice
ZZP-ers, middelgrote bouwbedrijven, zorginstellingen en woningstichtingen weten allemaal de weg te vinden naar het filiaal, waarvan Mastermate er bijna 50 in Nederland heeft.
“Klanten willen nog steeds graag balieservice in plaats van online kopen, wat bij ons overigens ook kan. En wij zijn goed in adviseren. Waar andere groothandels meer passief zijn, hebben wij nog tijd voor de klant. Zo adviseren wij over het gebruik van de juiste nieten bij Union tackers. Dat luistert heel nauw want bij een halve graad verschil loopt de tacker vast.”
Samenwerken met Hemmink
Klanten moeten op de service en kennis van de ‘Mastermates’ kunnen vertrouwen. Daarin is goede samenwerking met leveranciers van groot belang, benadrukt Kristoffers. Zo is Hemmink al meer dan 25 jaar partner van Mastermate Assen. “Wij werken graag met Hemmink samen omdat ze dezelfde instelling als wij hebben. Ze zijn service- en garantiegericht, en heel vlot. Ik hoef maar te bellen en ze reageren meteen. En bij een garantiekwestie komt er snel een nieuw apparaat. Het is een betrouwbare leverancier.” Dat merken de klanten aan de balie ook.
Training Union tackers
Om de kennis van de ‘Mastermates’ up-to-date te houden, investeren ze net als Hemmink graag in training. “Omdat we elkaar in een klein team regelmatig vervangen, traint bijna iedereen dan mee”, zegt Kristoffers. “Sinds anderhalf jaar doen we minder aan e-learning en weer meer aan training op locatie. Ik wil apparatuur en gereedschap zien en voelen; daar heb ik meer aan. Hemmink is daar met haar trainingen uitzonderlijk in, want andere leveranciers geven hooguit een incidentele demodag.” Zo kreeg het zeskoppige team onlangs een intensieve training over Union tackers en verbruiksmaterialen, zoals nieten en nagels. Om alle zes medewerkers te kunnen trainen, splitste Hemmink de sessie in tweeën, zodat de balie altijd bemand bleef. Over service gesproken.
Op volle slagkracht
Kristoffers is erg enthousiast over de recente training. “Hemmink houdt rekening met onze specifieke klanten, want we hoeven niet alles over hun hele assortiment te weten.” Dat leverde het waardevolle advies op om ook de trommeltacker en nieten van Union op voorraad te houden. Ook op andere vlakken leerde Kristoffers nieuwe dingen. “Ik wist niet dat een schakelaar twee functies had, respectievelijk repeteren en enkel schot. Ook zijn de mogelijkheden en kostenaspecten van gekleurde nagels mij nu duidelijk. Allemaal zaken waarover ik klanten kan adviseren. Als je verstand van zaken hebt, geeft dat klanten vertrouwen. Daardoor verkoop ik makkelijker en komen klanten in de toekomst ook voor andere dingen terug. Dus ik ben Hemmink dankbaar voor alle tips & tricks. Het was een plezierige training door een betrouwbare leverancier waar je altijd terecht kunt.” Mastermate Assen is weer op volle slagkracht.