referentie

Tools van Hemmink trending door Yesss

Yesss voert verspanende gereedschappen, bits en toebehoren van Hemmink

Er is goed nieuws voor elektrotechnisch installateurs die slim en snel willen werken. Sinds dit jaar zijn namelijk ook tools van Hemmink verkrijgbaar bij Yesss. Al haar filialen voeren voortaan verspanende gereedschappen, bits en toebehoren van CELO, TIP, en Wekador. Een volgende stap in one stop shopping.

Merken

Als vakman wil je liever niet op te veel verschillende plaatsen inkopen. Dat begrijpt Yesss Electrical Nederland maar al te goed. Want voor haar geldt hetzelfde. De groothandel heeft ruim 700.000 artikelen, die zij inkoopt bij uiteenlopende leveranciers, waaronder Hemmink. Henry Wolvers, inkoper bij Yess: “Wij zoeken voortdurend naar de juiste producten van goede partners. Hemmink levert een compleet pakket. Dat maakt het voor ons makkelijker om orders voor onze filialen te plaatsen en klanten meer artikelen aan te bieden.” Zo snijdt het mes aan twee kanten.

Groeiambities

Hemmink en Yesss werken al tientallen jaren samen. Het van oorsprong Britse bedrijf beschikt over zo’n 500 vestigingen in 13 landen. Dat aantal breidt zich langzaam uit, ook in Nederland, waar Yesss inmiddels 13 filialen heeft en onlangs in Beusichem een nieuw hoofdkantoor en haar eerste centraal magazijn opende. Beide bedrijven hebben groeiambities en de actuele assortimentsuitbreiding met tools van Hemmink past daar naadloos in. Hemmink bevoorraadt zowel het centraal magazijn als de filialen van Yesss.

 “Hemmink is een goede gesprekspartner van ons. Ze denken mee, luisteren goed en komen met gerichte antwoorden. Dat maakt samenwerken makkelijker, zeker als je qua vestigingen en assortiment wilt uitbreiden.”

Breder assortiment

In de schappen en de vernieuwde webshop van Yesss waren al diverse producten van Hemmink te vinden, waaronder bevestigingsmaterialen (JMV, Schnabl en Wiska) en rookmelders (EI Electronics). De tools die daar nu bij zijn gekomen, behoren tot het standaard gereedschap van de e-installateur. Elke filiaal heeft een 1 meter brede stelling waarin vooral de meest verkochte tools overzichtelijk worden gepresenteerd. Wolvers: “Hierdoor kunnen we meer klanten bedienen en hoeven we minder vaak ‘nee’ te verkopen.” Hij ziet nu al een grote belangstelling en verwacht dat die door de verkooptraining van Hemmink verder zal stijgen. Bovendien hoeven klanten voor die professionele merkproducten nu niet meer elders, online of fysiek, te shoppen. Dat scheelt kostbare tijd.

Net zo klantgericht

Naast groeiambities delen de twee familiebedrijven ook een sterke klantgerichtheid. “Bij andere groothandels is de klant een nummer, maar niet bij ons. Wij begeleiden en adviseren klanten, ongeacht hun ordergrootte.” Klanten die geen specifieke merkvoorkeur hebben, kunnen altijd vrijblijvend advies krijgen. Daar is duidelijk behoefte aan, juist nu installateurs uit meer aanbod kunnen kiezen en zij volgens Wolvers minder merkentrouw zijn dan vroeger. Daarbij worden de verkopers van Yesss ondersteund door Hemmink. “Wij krijgen altijd direct reactie op onze vragen, mede omdat Hemmink voor elk merk een specialist beschikbaar heeft. Ook kunnen we klanten eventueel doorverwijzen naar Hemmink. Hun sterke klantgerichtheid is van toegevoegde waarde voor ons én onze klanten.”

Totaalpakket voor groothandel

Ook Dennis Wateler, accountmanager Tools bij Hemmink, juicht de intensievere samenwerking toe. Het is een beloning voor de inspanningen die Hemmink zich getroost om klanten en afnemers te ontzorgen. “Wij bieden niet alleen producten maar een totaalpakket. We hebben alles onder één dak, inclusief factuurafhandeling, begeleiding, training, demo-sessies en productspecialisten. Het is mooi dat deze club van enthousiaste, jonge mensen dat waardeert.” Wat hem betreft, ligt er meer in het verschiet, en ook Wolvers kijkt al vooruit: “Dertig filialen in Nederland zou ideaal zijn.”