Twee jaar geleden begon onze reis naar Hanzestrohm met de fameuze woorden van Shakespeare “What’s in a name?” Voor ons is een naam erg veel waard. Mits zorgvuldig opgebouwd, geeft een (bedrijfs)naam aan wie je bent, identificeert je en associëren klanten je naam met je duurzaam toegevoegde waarde.
Lees meer over de oorsprong van Hanzestrohm
Jaren hebben we gebouwd aan onze merknamen Hemmink, KWx en Kairos. Onze merknamen staan stevig en verschillende ervaringen en onderzoeken tonen aan dat klanten deze waarderen. Toch ontbrak voor ons nog een puzzelstuk. Dat puzzelstuk is onze nieuwe groepsnaam Hanzestrohm. In dit blog delen wij graag onze zes redenen om Hanzestrohm te introduceren:
1. Duidelijkheid naar de markt
Hemmink is uitgegroeid van één bedrijf tot een groep met meerdere bedrijven. Daardoor was de verhouding tussen het bedrijf Hemmink en de overkoepelende ‘Hemmink Groep’ voor zowel klanten als collega’s niet altijd even duidelijk. Met de introductie van Hanzestrohm is de verhouding tussen groep en werkmaatschappijen duidelijker.
2. Stevige verbinding tussen werkmaatschappijen
Hemmink, KWx en Kairos opereren als zelfstandige werkmaatschappijen richting verschillende (deel)markten. Dat blijft ook zo. Op de achtergrond wordt veel gebruik gemaakt van elkaars kennis en expertise. Deze verbinding willen we naar buiten toe zichtbaarder maken door het introduceren van Hanzestrohm én te kiezen voor eenheid in logo’s en huisstijl.
3. Nieuwe frisse stijl en website
De basis van het huidige Hemmink logo stamt uit midden jaren ‘90. De huisstijl is inmiddels ook alweer een aantal jaar oud. Wat ons betreft de hoogste tijd om onszelf in een nieuwe jas te steken. Wij vinden dat dat goed is gelukt, maar we horen graag jullie feedback.
4. Transitie van productgericht naar thema-/conceptgerichte benadering
Binnen onze bedrijven zijn we al geruime tijd bezig om – naast onze onderscheidende producten en persoonlijke benadering – onze toegevoegde waarde in de vorm van onze kennis duidelijker te presenteren. Kennis die we graag met onze klanten delen.
Op de nieuwe website hebben we onze oplossingen dan ook prominent geplaatst. Wanneer je na het lezen van dit blog hier klikt dan vind je een overzicht met onze oplossingen.
5. Past bij onze ambitie en groeiplannen
Hanzestrohm als organisatie is erg ambitieus. We willen de komende jaren flink doorgroeien en hebben hiervoor dan ook een duidelijk groeiplan. Ons presenteren als groep bedrijven met de beschikking over duidelijke toegevoegde waarde in de vorm van producten én kennis is onderdeel van dit plan.
6. Omdat het kan
We zijn van mening dat je als organisatie continu in beweging hoort te blijven. Dat geeft dynamiek en brengt continu vernieuwing. Deze vernieuwing is noodzakelijk om relevant te blijven voor klanten. Daarnaast vinden we het ook nog eens erg leuk om te doen. Als laatste reden dan ook: “omdat hét kan!”
We kunnen ons voorstellen dat je nog vragen hebt of misschien benieuwd bent naar meer achtergronden. We vinden het leuk om hierover te vertellen en nodigen je dan ook van harte uit om contact met ons op te nemen.
Gijs Hemmink, Management Trainee
Erwin van Dalfsen, Marketing Manager