Hemmink deed in oktober 2014 onderzoek naar de tevredenheid van haar klanten en partners. Hemmink verbetert graag haar dienstverleningsniveau en is dus blij met de aandachtspunten en natuurlijk de (positieve) feedback.
Marketing Manager Erwin van Dalfsen:
“Het allerbelangrijkste is de mening van onze klanten en partners. Op basis van de uitkomsten krijgen we een goed beeld of de markt tevreden is over onze producten en onze dienstverlening. De positieve reacties uit de enquête van dit jaar en voorgaande jaren laten zien dat we het goed doen en dat dit gewaardeerd wordt door de markt. We zijn erg trots op het resultaat”
Het onderzoek
We hebben al onze klanten, partners en andere stakeholders een uitnodiging gestuurd om de enquête in te vullen. Ongeveer 20% van deze personen deed dit ook daadwerkelijk.
Wat doen we goed
Onze klanten waarderen onze dienstverlening met gemiddeld een 8. Onze adviesvaardigheden, (technische) ondersteuning en bereikbaarheid scoorden hoog! We onderzochten ook de mate waarin onze klanten ons aanbevelen aan derden (de Net Promotor Score). Uit de uitkomst bleek dat veel van hen dit ook daadwerkelijk deed.
Imago Hemmink merken
We onderzochten ook de manier waarop onze klanten onze merken ervaren. Met trots concluderen we dat zij de specifieke meerwaarde per merk duidelijk erkennen, dat deze meerwaarde overeenkomt met het beeld dat we zelf hebben en dat de waardering erg positief is!
Wat gebeurt er met de informatie
Naast de complimenten hebben we ook een aantal verbeterpunten gekregen. Deze verbeterpunten zetten we uiteraard in concrete acties om voor de betreffende afdelingen. Zo geeft een aantal van onze partners bijvoorbeeld aan dat de handels- en classificatiegegevens nog aangevuld kunnen worden. Hier gaat de afdeling product management mee aan de slag. De afdeling marketing gaat werken aan een nog betere beschikbaarheid van productinformatie op de Hemmink website.
U als klant: nogmaals hartelijk dank voor de moeite die u genomen heeft om ons te helpen om zo onze serviceverlening te verbeteren. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben over het klanttevredenheidonderzoek, dan bent u van harte welkom om per e-mail contact op te nemen met Erwin van Dalfsen.