True Tools is al jarenlang voorraadhoudend importeur van Apolo MEA, de Duitse A fabrikant van hoogwaardige kunststof en metalen bevestigingen voor toepassingen in de bouw. Apolo MEA heet sinds begin 2019 CELO. Samen met de vernieuwde uitstraling moet de nieuwe naam gaan zorgen voor een grotere naamsbekendheid en een duidelijkere positionering van het bedrijf. De naamswijziging is een onderdeel van de transitie van de onderneming die tot doel heeft haar toegevoegde waarde te vergroten onder één merknaam CELO.
Een stukje geschiedenis
Tot aan het jaar 2000 was CELO gedurende 37 jaar een opzichzelfstaand merk. Tussen 2000 en 2009 heeft CELO de merken APOLO en MEA overgenomen en toegevoegd onder het moedermerk. Dankzij deze overnames kon CELO snel internationaal groeien en haar klanten nog beter bedienen. Een keerzijde aan de overnames was dat deze diverse merken leidden tot een verspreide en onherkenbare merkpersoonlijkheid. Zo zijn er vier verschillende merken met ieder voor zich haar eigen stijlen en kleuren. Door de moeilijke merkarchitecteur gaan er kansen verloren en kan CELO niet optimaal investeren in een sterk merk en een goede reputatie.
Bouwen aan de merkwaarde door één herkenbare naam
Om verder te kunnen bouwen aan de merkwaarde, is er voor één herkenbare naam gekozen, de naam van het moedermerk van de groep, ‘CELO’. Deze naam is uniek en brengt waarden, traditie en geschiedenis met zich mee. CELO is daarnaast eenvoudig, klinkt internationaal goed en heeft een technische en geloofwaardige merkbeleving.