Hanzestrohm heeft haar duurzaamheidsrapport 2020-2021 gepubliceerd. In de eerste editie van ons jaarlijkse duurzaamheidsrapport delen we onze inspanningen, initiatieven en ontwikkelingen. Dit is gebaseerd op de vier pilaren van ons beleid: Milieu, Mens & maatschappij, Eerlijk zakendoen en Inkoop. De vier pilaren dienen als ‘groene’ draad door het rapport heen.
Wist je dat:
- We in 2020 voor de eerste keer onze CO2-voetafdruk in kaart hebben gebracht en dit nu gebruiken om onze uitstoot te verminderen?
- Er bijna 1500 zonnepanelen op het dak van ons distributiecentrum liggen?
- We de afgelopen twee jaar meer dan 10 maatschappelijke initiatieven hebben ontplooid?
Waarom een duurzaamheidsrapport?
We vinden het belangrijk om stil te staan bij het ‘waarom’ van dit duurzaamheidsjaarrapport. In de eerste plaats is Hanzestrohm een familiebedrijf met het motto “ondernemen voor generaties”. Het bedrijf toekomstbestendig maken vloeit hier logischerwijs uit voort, en is altijd al deel geweest van onze strategie. De huidige verduurzamingsslag sluit hier naadloos op aan.
Door nu en in de toekomst transparant te communiceren met onze stakeholders, hopen we te laten zien dat duurzaamheid voor ons hoog op de agenda staat en dat we ons serieus inspannen voor een betere wereld.
Naast dat we met dit rapport een stukje verantwoording afleggen, hopen we voornamelijk te inspireren. We hopen te laten zien wat er mogelijk is als je écht wilt. Ook willen we laten zien welke mogelijkheden er ontstaan als diverse stakeholders uit de keten worden samengebracht. Want zoals vaker naar voren komt in dit rapport: verduurzamen doe je niet alleen, maar samen.
Laat je inspireren, lees het duurzaamheidsrapport van 2021