Powerhouse of Smart Solutions

Over Fortona

De missie en visie van Fortona

Wij willen graag iets betekenen voor de maatschappij, voor de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen. Zodat zij kunnen leven op een aarde die wij goed hebben achtergelaten voor hen. Daarom pakken wij nu die verantwoordelijkheid. de missie en visie van Fortona is opgesteld aan de hand van de trias Fortona waarin de volgende 3 kernpunten centraal staan:

  1. Beperk de vraag
  2. Kies voor duurzame energie en rendement
  3. Voorkom verspilling en ongelijkheid

Wat maakt Fortona uniek

Fortona is een startup en bestaat inmiddels 2 jaar. Het doel van Fortona is om de energietransitie duurzaam te laten verlopen. Wat Fortona uniek maakt, is de aanpak hiervan. Tegenwoordig worden veel (thuis)batterijen gemaakt van stoffen die niet milieubewust zijn. Fortona wil dat dit anders gaat. Bij Fortona zijn we continu op zoek naar een veilige en milieubewuste oplossing voor dit probleem. Door middel van die zoektocht hebben we nu een oplossing waar huidige autobatterijen worden gerecycled naar (thuis)batterijen. Dat maakt dat onze oplossingen dus circulair zijn!

In deze aanpak van de energietransitie duurzaam te laten verlopen is Fortona dus uniek

De naam Fortona

De naam Fortona heeft een Griekse oorsprong. Onze naam is afgeleid van het Griekse ‘fortono’ wat ‘laden’ betekent. Dit past mooi bij waar wij als Fortona mee bezig zijn.


Zo laden wij ons op met kennis, die we graag met jullie delen! 

Team Fortona

Team Fortona bestaat uit een heel divers team met allemaal verschillende achtergronden, waarin iedereen verantwoordelijk is voor een klein stukje van Fortona waarmee we samen naar een duurzamere toekomst toewerken. Voor het accountmanagement is Kees Compaan verantwoordelijk en Kees weet alles over elektrotechniek, regels en normen. Vince van den Ham is de product manager en houd zich dan vooral bezig met het product positionering, marktonderzoeken en het introduceren van nieuwe producten. Carlo Hoving is de Sales engineer Energietransitie en is dan ook druk met accountmanagement en het adviseren van nieuwe accounts. Jorrit Sala is de adviseur energietranistie en dat houd in dat hij het eerste klantcontact heeft met potentiële klanten. Parsa Tascori is de Buisiness devolepment manager en hij is daarmee constant opzoek naar nieuwe producten en leveranciers hiervan. Renate van den Brink is de Marketingcommunicatie specialist en bepaald welke marketingacties er worden ingezet. Lucinda Huijskens is de content marketeer en zij schrijft en creëert alle teksten en beelden voor Fortona.

Onderdeel van Hanzestrohm

Als onderdeel van de Hanzestrohm groep, met meer dan 70 jaar ervaring in de elektrotechniek, is Fortona volledig gericht op de energietransitie en DC micro grids. De combinatie van maatschappelijke en technische kennis en ondersteuning biedt klanten nieuwe kansen op het gebied peak shaving, kostenbesparing en energieonafhankelijkheid.

De wereld verandert in rap tempo. Nieuwe ontwikkelingen op het gebied van energie, klimaat en technologie volgen elkaar razendsnel op. Er wordt vanuit alle kanten een beroep gedaan op de flexibiliteit van woningcorporaties, verhuurders, bedrijven, aannemers en specialistische installateurs om een steentje bij te dragen aan de energietransitie. Met Fortona ondersteunt de Hanzestrohm groep iedereen die op zoek is naar kennis, producten en diensten om de stap te zetten naar een beter gebruik van energie.